Pelvik Taban Fizyoterapisi

PELVİK TABAN NEDİR?

Pelvik taban kasları önde pubis kemiği arkada sakruma uzanan, ince bir katman halindeki kas fibrilleri ve bağ dokusundan oluşan, hamak şeklinde uzanan bir yapıdır.

PELVİK TABAN FİZYOTERAPİSİ NEDİR?

Pelvik taban kaslarının herhangi bir nedenden (hamilelik, doğum, çikolata kisti, dismenore vb.) ötürü normal kasılıp gevşeyememesine bağlı gelişen durumlarda (idrar kaçırma, pelvik ağrı, uzun süre oturamama, ayakta kalamama, cinsel ilişki sırasında ağrı vb.) bu alanda uzmanlaşmış bir pelvik taban fizyoterapisti tarafından özel teknik ve egzersizlerle kişinin normal pelvik taban fonksiyonuna geri dönmesinin amaçlandığı fizyoterapi dalıdır.

Pelvik Taban Egzersizi Sadece Kegel Değildir ve Kegel Egzersizi Herkes için Uygun Değildir!

Pelvik taban disfonksiyonları, zayıflamış ya da çok gergin pelvik taban kasları kökenli olabilmektedir. Zayıf pelvik taban kasları stres inkontinansı, urge inkontinans ve pelvik organ sarkmalarına sebebiyet verebilir. İdrar kaçırma yaşlanmanın bir parçası değildir, hapşırma,öksürme, gülme ile idrar kaçırmak da tedavi edilmesi gereken durumlardır bu unutulmamalıdır. Gergin pelvik taban kasları ise; idrar ve dışkılama aciliyeti hissi, kronik pelvik ağrı, vajinismus, ağrılı cinsel ilişki (disparoni), vulvodini, pudental nöralji, açıklanamayan bel, kalça ve kasık ağrıları, idrarı tam boşaltamama hissi ve ağrılı mesane sendromuna sebep olabilir.

Pelvik taban kaslarınız aynı anda hem gergin hem de zayıf olabilir, bu nedenle yukarıdaki belirtilerden bir veya birkaçını yaşıyorsanız, pelvik taban fizyoterapistinize danışarak problemlerinize çözüm bulabilirsiniz.