Hamile Pilatesi

Hamilerde pilates en güvenli ve etkili egzersiz yöntemlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Eğer daha önce pilates yapmadıysanız, doktorunuzun onayı ile 16. haftadan itibaren hamile pilatesi konusunda özelleşmiş bir eğitmen ile çalışabilirsiniz. Hamilelik sürecinizde haftalara göre planlanan size özel egzersiz programı ile hamilelikte oluşması muhtemel ağrıların (bel-boyun ağrıları, el bileği, ayak bileği ağrıları vb.) ortaya çıkmadan önlenebilmesi mümkündür. Hamile pilatesi ile gebelik haftanıza uygun pozisyonlarda nefes, postür, karın kasları, sırt kasları, pelvik taban kasları, kol kaslarının kuvvet ve fleksibilitesine odaklanılarak seanslar yürütülür.

Hamilelikte Vücudunuzda Ne Gibi Postürel Değişimler Olur?

Bebeğinizin büyümesiyle birlikte omurganıza yüklenen basınç ile vücudun ağırlık merkezi değişir. Beldeki çukurluğun (lordoz) artması, omuzların yuvarlaklaşması ve başın öne doğru tilt yapması ve bazen hamileliğin son aylarında karın kaslarının ayrılması ile çoğu anne adayı bel ağrısı, baş ağrısı ve kötü postürden şikayetçi olur.

Hamilelik sırasında yapılan pilates ile, merkez kaslarınızı kuvvetlendirip pelvisinizi (leğen kemiği) stabilize eden egzersiz ve germelere odaklanılır.  Bu merkez kasları, pelvik taban kasları (idrar ve gaita tutmaya yardımcı kaslar), Transversus abdominis (rahmin altında uzanan derindeki karın kası), Multifidus (derindeki omurga stabilizasyonunu sağlayan kas) ve diyafram (solunumda yardımcı) kasıdır.

Hamilelikte Yapılan Pilatesin Faydaları Nelerdir?

• Nefes kontrolü ve relaksasyon sağlar.
  • Bebeğin doğum için doğru pozisyona yerleşmesine yardım eder.
  • Doğuma anne adayını hazırlayarak zihin-beden farkındalığı sağlar.
  • Pelvik taban kaslarınızı aktif tutarak idrar kaçırma problemlerini engeller.
  • Pelvis ve omurganızı stabilize ederek bel ve sırt ağrılarınızın azalmasına yardım eder ya da ağrı oluşmadan önüne geçer.
  • Dolaşımı arttırarak hamilelikte oluşabilecek ödemi minimumda tutmaya yardım eder ve oluşabilecek krampları engeller.
  • Doğum öncesi ve sonrası gelişebilecek problematik riskleri azaltmaya yardım eder.
  • Hamilelik sürecinizde kendinizi daha güçlü ve iyi hissetmenizi sağlar.
  • Geceleri daha kesintisiz uyku uyumanıza yardımcı olur.
  • Doğum sonrası vücudunuzun daha hızlı şekle girmesine yardımcı olur.
  • Doğum sonrası, bebeğinizi kolayca ve ağrısızca taşıyabilmeniz için kollarınızı ve vücudunuzu bebeğinize hazırlar.

Hamilelik Sonrası (Post-natal) Pilates

Doğum sonrası toparlanma ve iyileşme için en iyi egzersiz yöntemlerinden biri de pilatestir. Normal doğum sonrası 6. Haftadan sonra, sezaryen doğum sonrasında ise 10. Haftadan sonra doktor onayı ile pilatese başlayabilirsiniz. Post-natal pilates ile pelvik taban kaslarınızı doğum sonrası tekrar toparlayıp, merkez kaslarınızı kuvvetlendirip omurga ve omuz kuşağınıza mobilitenizi sağlayabilirsiniz.

Hamilelik sonrası pilatesin faydaları nelerdir?

• Hamilelikte alınan kiloların sağlıklı şekilde verilmesini ve vücudunuzun şekle girmesine yardımcı olur.
  • Bebeği taşımaya bağlı oluşabilecek ağrıların önüne geçmeye yardımcı olur.
  • Postürünüzü iyileştirir.
  • Zayıf pelvik taban kaslarınızı kuvvetlendirerek idrar kaçırmanıza engel olur.