Vajinismus Nedir?

Vajinismus (cinsel ilişkiye girememe AĞRILI CİNSELİLİŞKİ)
Vajen (kadın cinsel organı)girişindeki kasların spazmı sonucunda cinsel ilişkiye  girmenin mümkün olmadığı yada ilişkinin çok ağrılı bir şekilde olmasıyla ortaya çıkan bir hastalıktır.Toplumumuzda oldukça sık rastlanan bir durum olmasına tedavisininde bulunmasına rağmen tedaviye başvurular çok geç olmaktadır.Çiftler birkaç yıl geçmeden ve evlilikleri risk altına girmeden tedaviye yanaşmazlar.Vajinismus'un kendiliğinden geçeceğini sanırlar.tedavi dışında birçok yol denerlerfakat hiçbirindenfayda göremezler.Yavaş yavaş tükenirler ve birbirlerine olan desteklerini çekmeye başlarlar.

VAJİNİSMUS TÜRLERİ

Primer vajinusmus: Cinsel ilişkinin bir kez bile gerçekleşememesi durumudur
Sekonder vajinismus: Cinsel ilişkinin gerçekleşmesine rağmen ruhsal veya fiziksel bir travma sonucu yaşanılan vajinismus durumudur.Doğum,kürtaj,taciz,tecavüz gibi…

Vajinismus nedenleri:

• Cinsel bilginin olmaması veya yanlış olması
  • Aşırı tutucu ve kapalı bir çevrede yetişme
  • cinsel travmalar
  • ruhsal hastalıklar
  • gebe kalma korkusu
  • stres,yorgunluk
  • eşlerin birinde cinsel sorunun varlığı
  • evlilik dışı ilişkiler
  • evlilik sorunları
  • kişinin çocukluk yıllarında anne ve babası arasında bozuk ilişkinin olması
  • yakınlaşma sorunları,kontrolü kaybetme korkusu
  • cinsel kimliğin oturması
  • cinsel iletişimin kurulamaması,eşler arasındaki utanç ve cinsellikle ile hatalı inançlar.
  • performans anksiyetesi
  • cinsellikle ilgili hatalı inançlar.

VAJİNİSMUS TEDAVİ TEKNİKLERİ
Tedavi,karı-kocanın beraber görüşmeye alınması ile başlar.jinekolog tarafından genel bir değerlendirme için kadının muayeneye alınması ile tedavi şekli planlanır.Bu muayene kadın açısından travmatik ve can acıtıcı olabileceğinden anksiyetisinin en alt düzeye çekilebilmesi içi hasta rahatlatırılır.sürece yönelik bilgilendirilir.

Vajinismus tedavisinde bilişsel davranışçı terapi uygulanır.bu terapi yöntemi vajinismusun şiddetine göre 2 vya 6 seans süreci içerisinde tamamlanır.

Son zamanlarda hipnotrapi uygulamalarındanda olumlu sonuçlar alınmaktadır.Hipnoterapi seansları yukarıda anlatılan redavi süreci içerisinde kullanılmakta ve tedavi sürecini hızlandırmaktadır.

VAJİNİSMUS İLE  İLGİLİ  YANLİŞ TEDAVİ YÖNTEMLERİ
Uyku ilacı almak ,anestezi altında cinsel  ilişki,alkol kullanmak,hocaya gitmek ,muska kullanmak kaplıcaya gitmek gibi sıralanabilir.Bazende çiftlere çocuk yapmaları tavsiye edilir.Bebek doğduğunda vajinismusunda geçeceği söylenir.bu yüzden  birçok çift tüp bebek merkezlerine başvurmaktadır.Ancak bunların hiçbir bilimsel değeri yoktur.Çünkü vajinismus rahatsızlığı tedavi edilmemiş hiçbir kadın normal doğum yapamaz.Ameliyatla doğum yapsa bile sonrasında vajininus şikayeti devam eder.

Vajinismus (Tüm başlıklar)